دفتر نمایندگی کانون های مساجد شهرستان ساوه

اسلایدر


خبرگزاری شبستان: مسئول واحد خواهران ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بازیابی هویت زن مسلمان ایرانی یکی از اساسی ترین وظایف زنان در کانون ها است و در این راستا الویت های حوزه زنان باید دوباره ارزش گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در اراک، زهرا بیگدلی، مسئول واحد خواهران ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز(1مرداد) در همایش یکروزه گوهر وجود که در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد، گفت: هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد مبارزه با تهاجم فرهنگی و ذیل آن احیا کارکردهای فرهنگی مساجد است.

وی افزود: دفترامور خواهران ستاد عالی کانون های مساجد کشور با هدف احیا گفتمان نظام زن و خانواده از طریق کانون های فرهنگی هنری در بستر مساجد، در جهت شناسایی، ساماندهی، به کارگیری وارتقا ظرفیت ها و قابلیت های خواهران در مساجد و بر اساس اولویت های ستادی تلاش می کند و مساجد می توانند احیاگر گفتمان نظام زن و خانواده اسلامی باشند.

بیگدلی ادامه داد: شناسایی و بکارگیری ظرفیت ها، استعدادها و قابلیت های خواهران فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای اصول و سیاست های ستاد عالی کانون های مساجد کشور را از جمله برنامه های واحد خواهران دانست و افزود: طراحی مکانیزم هایی جهت بروز و ظهور هویت و شخصیت زن مسلمان ایرانی و الگو قرار گرفتن زن مسجدی از وظایف خطیر رابطین کانون ها است.

مسئول واحد خواهران ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: چشم اندازی هم اکنون تدوین شده با عنوان احیای گفتمان نظام زن و خانواده که اقتصاد مقاومتی، کارآمدی و مبنای برنامه، گفتمان سازی در مسجد از جمله موضوعات آن در حیطه کاری رابطین خواهر است.

وی با اشاره به اینکه حوزه کاری رابطین خواهر غیر از برگزاری جشنواره ها و برنامه های کانون در جبهه نرم نیز هست اظهار کرد: برای رسیدن به راه مشترک باید وفاق وجود داشته باشد و نقشه راه مشترک با الگوی مشترک که این مهم کانون ها را در رساندن مساجد به مسجد طراز اسلامی یاری می کند.

بیگدلی با اشاره به وجود بیش از 20هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر نقاط ایران اسلامی ادامه داد: خواهران فعال مسجدی پیش از راه اندازی کانون نیز حضور چشمگیر در پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی داشتند که تاسیس کانون ها توانست این فعالیت ها را منسجم و دقیق تر طراحی کند.

در ادامه این همایش دکتر علیرضا لاور مدیر کل آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز به بیان سخنانی در خصوص نقش خواهران در مسجد پرداخت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۳
دفاتر نمایندگی مساجد مناطق ویِِژه مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی