دفتر نمایندگی کانون های مساجد شهرستان ساوه

اسلایدر

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:
 کار جمعی مهمترین دستاورد کانونهای فرهنگی هنری مساجد است
خبرگزاری شبستان:  رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی اساس کار قرآنی و نهضتی را فعالیت های تشکیلاتی دانست و گفت: کار جمعی مهمترین دستاورد کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور است که باید تقویت شود.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی هشتمین دوره آموزشی و فرهنگی اندیشه های آسمانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، ظهر دوشنبه در جمع 500 نفر از اعضا کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مشهد با بیان این مطلب گفت: همه نهضت ها و انقلاب های دنیا با فعالیت گروهی به اهداف کلان خود دست یافته اند.

 

وی با اشاره به اینکه همه جریان های موفق با کار گروهی به نتیجه رسیده اند و یک نفر به عنوان شاخص در رأس گروه قرار می گیرد و اهداف انقلاب را دنبال می کند، گفت: در کشورهای پیشرفته همچون ژاپن کار تشکیلاتی و گروهی را از دوران کودکی به فرزندانشان در مدارس آموزش می دهند و در بزرگسالی با این کار تشکیلاتی فعالیت ها را دنبال می کنند و این نکته را از کودکی در فرزندانشان نهادینه می کنند که فعالیت فردی نتیجه بخش نخواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب اساس کار قرآنی و نهضتی را فعالیت های تشکیلاتی دانست و تصریح کرد: مساجد بهترین مکان برای تجمع مسلمانان است که این راه یکی از مهم ترین راه هایی است که می توان به اهداف خود رسید.

 

وی با بیان اینکه مهم نیست که در کار تشکیلاتی چه کاری می خواهیم انجام دهیم بلکه مهم اینست عضو این تشکیلات هستیم و در تشکیلات فعالیت داریم، خاطرنشان کرد: تحول فرهنگی در جامعه ما با تقویت کانونهای فرهنگی هنری مساجد و با روش تربیت چهره به چهره صورت می گیرد .

 

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب مهم ترین نسبت فرهنگی کشور را کانون های مساجد دانست و تاکید کرد: وقتی شهرداری ها شروع به درست کردن فرهنگسراها کردند تعدادی از علما انتقاد کردند که شهرداری ها خانه های اطراف مساجد را خریداری کرده و فرهنگسراهای خود را در کنار مساجد قرار دهند چرا که بعثت پیامبر اکرم(ص) نیز از این مکان شکل گرفته و از گذشته های دور مردم با مساجد الفتی خاص داشته اند و فرهنگسراها خروجی لازم را در بحث تربیتی نداشته اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر اینکه فاصله گرفتن از مساجد فاصله گرفتن از دین است، افزود: ارتباط با روحانیت باید بیش از پیش صورت گیرد و طلبه ها باید بدانند که با جوانان چه رفتاری داشته باشند که این دو گروه با یکدیگر با مشکل مواجه نشوند.

 

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون دشمنان با کار تشکیلاتی توانسته اند فعالیت های گسترده ای را علیه اسلام و کشورهای اسلامی انجام دهند، تصریح کرد: از هر راهی که ضلالت رشد کرده است از همان راه می توان اسلام را رشد داد.

 

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اینکه در جمعیت مسلمانان یک میلیارد و نیم آن ها اهل سنت بوده و بیشتر آن ها نیز محب اهل بیت هستند، تصریح کرد: اهل سنت ربطی به داعش ندارند و آن ها بیشتر از تشیع از داعش و القاعده و طالبان ضربه خورده اند و ارتباط دادن اهل سنت با داعش و گروه های تروریستی و تکفیری اقدامی ناشایسته است.

 

وی ادامه داد: در میان پیروان ادیان الهی نیز نباید فرقی قائل شد چرا که دین به معنای تسلیم شدن در برابر خداوند است و در حقیقت شریعت حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) و حضرت محمد (ص) تفاوتی وجود ندارد.

 

گفتنی است هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی به همت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور 2500 نفر از فعالان کانون ها از 31 مردا د لغایت 21 شهریورماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۰
دفاتر نمایندگی مساجد مناطق ویِِژه مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی