دفتر نمایندگی کانون های مساجد شهرستان ساوه

اسلایدر

 
خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: روح نماز انسان را از خواب غفلت بیدار می کند.


حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در خصوص افرایش صفوف نماز های جماعت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: هموراه باید با اخلاص برای خداوند کاری را انجام داد و کسانی که به هر قصدی منهای خداوند تلاش می کنند به تعبیر قرآن تلاش آنها همچون خانه عنکبوت سست و بی بنیان است.

وی افزود: با توجه به افزایش زمینه های گناه در جامعه کنونی با ازدیاد امکانات به خصوص اضافه شدن دنیای مجازی و وجود چندین شبکه اجتماعی نمی شود به صورت سنتی فرزندان خود را به جامعه سپرده و به آن ها کاری نداشته باشیم، بلکه باید سبک زندگی اسلامی و آگاهی از معضلات اجتماعی به فرزندانمان بیاموزیم.

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه روح نماز مانع از فحشا و منکر شده و انسان را از خواب غفلت بیدار می کند اظهار کرد: نمازی مانع از گناه می شود که مومن حلاوت آن را در دل احساس کند.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات باید در خصوص روح نماز و معنویت افراد بیشتر تلاش کنند ادامه داد: امام جماعت مساجد باید افراد را با نماز مانوس کنند و با تبیین راه های دوری از گناه با اقامه نماز بین افراد به ویژه جوانان سبب از بین رفتن برخی از آسیب های اجتماعی شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هرچند نماز را به فرادا می‌توان اقامه کرد اما از منظر آیات و روایات نماز یک فریضه اجتماعی است که کارکردهای خاص اجتماعی خود را دارد ادامه داد: اوج ارتباطات و کنش‌های اجتماعی در مسجد رقم می‌خورد.

حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: نماز جماعت، عامل نظم و انضباط، صف ‏بندی و وقت‏ شناسی‏ است، روحیه فردگرایی و انزوا و گوشه ‏گیری را از بین می‏ برد و نوعی مبارزه ‏با غرور و خودخواهی را در بر دارد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی یکی از بارزترین اجتماعات مسلمین نماز های جمعه و جماعت دانست و گفت: ترویج و احیا و اقامه نماز می‌تواند یک سد محکم در برابر این تهاجم فرهنگی گسترده باشد و این اوج ایستادگی در ترویج نماز جماعت روی می‌دهد.

 

پایان پیام/87
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۷
دفاتر نمایندگی مساجد مناطق ویِِژه مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی