دفتر نمایندگی کانون های مساجد شهرستان ساوه

اسلایدر

 
خبرگزاری شبستان:امام جمعه غرق آباد گفت: تمام عوامل کمال شخصیت بشر در قالب کتاب به جامعه عرضه می شود و خداوند نیز به وسیله کتاب آسمانی انسان را از تاریکی ها نجات می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام علی جنتی نیا امام جمعه غرق آباد از توابع ساوه امروز(26آبان) در دیدار با مسئول و کارشناسان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: غرق آباد از مناطق محروم استان مرکزی است ولی با این حال فرهنگ اصیل اسلامی خود را حفظ کرده و به عنوان پیشانی ساوه دارای رفت و آمدهای بسیار است.

حجت الاسلام جنتی نیا با اشاره به کانون های فرهنگی هنری اسوه و ثقلین  در مساجد جامع و حضرت ولیعصر عجل الله غرق آباد خواستار افزایش تعداد کانون ها در این شهرستان شد.

وی اظهار کرد: کتابخوانی در جامعه باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود زیرا مطالعه سبب تقویت فکری انسان می‌شود که این مهم آثار مهمی در ابعاد مختلف جامعه و خانواده ایجاد می‌کند.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی گفت: این هفته بهانه و فرصت مناسبی برای بازدید و وسرکشی از کتابخانه های مساجد است.

وی با بیان اینکه اولین بازدید اهالی مساجد از کتابخانه های کانون ها از شهرستان ساوه آغاز شد افزود: خوشبختانه کتابخانه های بسیار فعال و خوبی در کانون های ساوه مشغول ارائه خدمات کتابخوانی به علاقمندان در این حیطه است.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: مسئله ترویج فرهنگ کتابخوانی مقوله ای است که نیازمند یاری مسئولانه متولیان فرهنگی در کشور است زیرا هر قدر سطح افراد کتابخوان جامعه افزایش یابد به همان میزان هم به سطح آگاهی و دانش جوامع افروده می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اعضای کانون های مساجد باید در کتابخوانی و مطالعه نیز مانند سایر زمینه ها سرآمد و پیش قراول باشند و این فرهنگ عظیم را در کل جامعه گسترش دهند.

وی اضافه کرد: با وجود افزایش شبکه های مجازی ولی باید گفت هیچ چیز جای کتاب و مکتوبات را در عرصه آگاهی بخشی بین افراد نمی توان بگیرد.

 

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مسئول و جمعی از کارشناسان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری ثارالله، سلمان فارسی، ابوذر و غدیر در ساوه و کتابخانه های شهدای صدرآباد و شهید رجایی زرندیه بازدید و از کتابداران آن تقدیر کردند.

غَرق‌آباد شهری در شهرستان ساوه استان مرکزی که در فاصله ۵۵ کیلومتری جاده ساوه به همدان واقع شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۶
دفاتر نمایندگی مساجد مناطق ویِِژه مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی