دفتر نمایندگی کانون های مساجد شهرستان ساوه

اسلایدر

امام جمعه شهرستان ساوه : مساجد در تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی بزرگترین شبکه فرهنگی کشور محسوب می شوند.


به گزارش دفتر نمایندگی کانونهای مساجد ،‌ حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان ساوه شامگاه گذشته(6دی) در همایش مشترک فعالان مسجد که در مسجد امیرالمومنین (ع) ساوه برگزار شد گفت: نخستین کاری که پیامبر(ص) انجام دادند ساخت مسجد بود و بعد از آن دستور ساخت هفت مسجد دیگر را دادند.

 

وی با بیان اینکه مسجد از نظر کارفرهنگی از جایگاه بالایی برخورد دار است افزود: امروزه جنگ جهانی نرم به شدت در حال گسترش است که مبارزه با آن قدرت نرم را می طلبد لذا اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هر کدام یک سرباز در برابر مبارزه با جنگ نرم دشمن محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به کتاب کنت دمارانش در خصوص جنگ جهانی چهارم با هدف نابودی عقیده ها و تسخیر قلب و عقل اظهار کرد: از نظر دماراش مهمترین ابزار در این جنگ رسانه است.

 

وی با بیان اینکه امروز رسانه توانسته است بخش عظیمی از روح و روان جوانان و زنان ما را تسخیر کند و نمود این تسخیر درونی در رفتارهای فردی و اجتماعی بروز می کند بیان کرد:‌  گاهی رسانه های بیگانه جای ارزش ها و ضد ارزش ها را در جامعه عوض می کنند و دگرگونی در معروف و منکر ایجاد می کنند.

 

حجت الاسلام حسینی اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: مسجد نقش مهمی دارد و در انقلاب اسلامی و شکل گیری آن نیز این مسجد توانست نقش خود را ایفا کند.

 

امام جمعه ساوه ادامه داد: حرکت‌های انقلابی از مساجد شکل گرفت و باید جایگاه مساجد حفظ شود و بدانیم که مسجد پایگاه اصلی برای همه فعالیت‌های ما خواهد بود و مسئولان کانون ها باید با قدرت کارها را ادامه دهند.

 

در ادامه این مراسم از 15 نفر از فعالان مسجد در حوزه کانون های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعت، هیات امنا، پایگاه بسیج و خادمین مسجد بااهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

 

مسئولان تقدیر شده در این مراسم از کانون های فرهنگی هنری ثامن الحجج (ع) مسجد جامع روستای نور علی بیگ، علمدار حضرت ابوالفضل(ع) و کانون انصار علوی مسجد مقدس زاده بودند که در راستای جذب جوان به مسجد و فعالیت های فرهنگی بیشترین تلاش را داشتند.

 

لازم به ذکر است، حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان ساوه در پایان از همه قسمت های کانون فرهنگی هنری اهل بیت(ع) مسجد امیرالمومنین(ع) بازدید کرد و فعالیت های این کانون را مثبت و در جهت تحقق مسجد طراز اول عنوان کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۹
دفاتر نمایندگی مساجد مناطق ویِِژه مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی