دفتر نمایندگی کانون های مساجد شهرستان ساوه

اسلایدر

مهم ترین رویکرد کانون ها ماندگاری جوانان و نوجوانان در مساجد است
خبرگزاری شبستان:امام جمعه شهرستان ساوه گفت: مهم ترین رویکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت و حضور حداکثری و ماندگاری جوانان و نوجوانان در مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان ساوه امروز(21شهریور) در مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت تابستان 95 با عنوان آسمانی ها که با حضور فعالان عرصه فرهنگ و هنر، طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ساوه برگزار شد گفت: بحث غنی سازی اوقات فراغت نباید مختص تابستان باشد بلکه باید در تمام فصول سال ادامه داشته باشد.

 

 

حجت الاسلام حسینی با اظهار امیدواری از اینکه هر مسجدی یک مکان ورزشی برای جوانان داشته و در غنی کردن اوقات فراغت جوانان سهیم باشد افزود: ما نیاز به اجرای این برنامه ها داریم زیرا دشمن با یکسری جاذبهها خاص و کاذب جوانان ما را به خود جذب میکند و ما باید در امور فرهنگی برنامههای دشمن را مهندس معکوس کنیم تا دشمن به هدف شومش نرسد.

 

 

امام جمعه ساوه در این رابطه تصریح کرد: دشمن امید خود در زمینه نظامی را از دست داده و به جنگ نرم و فرهنگی روی آورده است که دستگاه های فرهنگی در این زمینه باید آمادگی لازم را داشته باشند.

 

 

وی با بیان اینکه نقش تربیتی و تبدیل‌شدن مساجد به پایگاه‌های بزرگ مردمی می تواند جامعه را از هجمه های فرهنگی دشمن مصون نگه دارد.افزود: اگر در هر محله یک مسجد فعال محور باشد می توان نسبت به رفع بسیاری از نابهنجاری ها و یا ترمیم بسیاری از نابسامانی ها در آن امیدوار بود و نباید شأن و منزلت این محوریت را نادیده گرفت و اجازه نداد که حرمت این مرکزیت الهی شکسته شود.

 

 

 

در ادامه این مراسم محمد مهدی کارکن مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ساوه گفت: امسال 41کانون مجری طرح اوقات فراغت تابستان 95 بود که از بعد از ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز کردند.

 

 

وی گفت: تربیت نیروی توانمند انسانی، ارتقای باورهای دینی، رشد اخلاقی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اهداف برگزاری کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت در پایگاه‌های مساجد ساوه بود که برنامه های متنوعی را در قالب کلاس های دینی، آموزشی، درسی، ورزشی، هنری و غیره برگزار کردند.

 

 

لازم به ذکر است، در این مراسم از تیم های فوتسال برادران کانون فرهنگی هنری شهید باکری و کانون حضرت ابوالفضل(ع)، تیم های والیبال خواهران کانون نینوا و حسینیه شهدا و  تیم والیبال برادران کانون شهید آوینی به عنوان  منتخبان تیم های ورزشی که در طول اوقات فراغت با یکدیگر به رقابت پرداخته بودند تقدیر شد.

 

 

همچنین در این مراسم از 41 مجری طرح اوقات فراغت در مناطق  شهری و روستایی ساوه و از 217 نفر از اعضای شرکت کننده در کلاس های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد ساوه با اهدا لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

 

 

این مراسم با حضور بیش از 2 هزار نفر از مسئولان، مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد ساوه  در مصلای امام علی(ع) ساوه برگزار شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۴
دفاتر نمایندگی مساجد مناطق ویِِژه مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی