دفتر نمایندگی کانون های مساجد شهرستان ساوه

اسلایدر

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی:
هدف اصلی طرح سراج تربیت نیروی فرهنگی متعهد و متخصص است / جوان مسجدی متعهد باید تخصص کسب کند
خبرگزاری شبستان: دبیرستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: مهمترین هدف برگزاری دوره علمی تخصصی سراج تربیت هرچه بهتر جوانان مسجدی و نیروی متخصص و متعهد در مسیر اهداف و ارزش های الهی ست.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، در خصوص برگزاری طرح تخصصی سراج(ویژه مدیران کانون های تخصصی و مساجد دانشگاهی کشور) که در شهر قم در حال برگزاری است، اظهار داشت: مهمترین هدف برگزاری این دوره تربیت هرچه بهتر جوانان مسجدی و نیروی متخصص و متعهد در مسیر اهداف و ارزش های الهی ست.

 

وی تصریح کرد: امروز در تمام عرصه ها و علوم تخصص حرف اول را می زند، آنقدر علم پیشرفت کرده است که پزشک متخصص و معالج چشم راست با پزشک متخصص و معالچ چشم چپ از یکدیگر جدا هستند، حالا چطور می توان در امور فرهنگی که ارتباط مستقیم با تعالی روح انسان دارد تخصص کسب نکرد؟

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی بیان داشت: با توجه به آغاز کار کانون های مساجد دانشگاهی، برگزاری چنین دوره هایی از این حیث مورد اهمیّت است که جوانان مسجدی پس از ورود به دانشگاه می توانند فعالیت های خود را به صورت تخصصی تر و با محوریت مسجد ادامه دهند، این امر موجب می شود فعالیت فرهنگی و معنوی در دانشگاه جنبه سیاسی و حزبی و گروهی پیدا نکند.

 

باید به گونه ای کار کنیم که در یوم الحسرت، کمتر حسرت بخوریم

وی با بیان این که وظیفه ما بر اساس آموزه های دینی و اسلامی مشخص است، خاطرنشان کرد: عمر ما کوتاه و فرصت ها محدود است، قیامت هم یوم الحسرت است، باید طوری برنامه ریزی کنیم و در مسیر تعالی قدم برداریم که در قیامت وقتی انسان زندگی خود را مرور می کند نگوید می شد بهتر از این هم عمل کنم.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی عنوان داشت: تخصص و علم باید برای خدا باشد تا حکمت و معرفت در رفتار و عمل پیدا شود، در این دوره ها سعی شده مباحث و راهکارهایی ارائه شود که یک جوان مسجدی بتواند به جایی برسد که گویش و رفتارش حکیمانه شود، البته اول باید تقوا و تذکیه باشد، بعد هم علم و تخصص و یادگیری مورد توجه قرار گیرد.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: از اعضا و کادر کانون ها می خواهیم با دقت و اهتمام جدی مباحث و کلاس های این دوره را دنبال کنند تا بتوانیم شاهد افزایش سهم کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق تمدن اسلامی و زمینه سازی بستر حکومت حضرت صاحب الامر(عج) باشیم.

 

وی یادآور شد: تعلیم و تعلم خودش به صورت ویژه ای مورد سفارش دین و ائمه معصومین(ع) است، اما یادگیری در جوار حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) خودش شأنی دارد که شامل همه نمی شود، مرحوم علامه طباطبایی همواره می گفتند برای رسیدن به معرفت و حکمت الهی به حضرت فاطمه معصومه(س) توسل کنید، مرحوم آیت الله مرعشی نجفی هم همیشه قبل از درس در محضر حضرت معصومه (س) طوری اشک می ریختند که موجب تعجب دیگران می شد، این یعنی نفس هم جواری و توجه به مقام جضرت کریمه اهل بیت(س) خودش مسیر را هموار و قابل دسترس می کند.

 

جوانان مسجدی باید طوری تلاش کنند که در نجات ملل اسلامی نقش موثر داشته باشند

 

وی اظهار داشت: جوانان مسجدی باید طوری کار کنند که بتوانند برای تحقق حکومت عدالت محور مهدی موعود(عج) آماده شوند، باید طوری کار کنند که بتوانند برای نجات ملل اسلامی در این شرایط منطقه کاری کنند و موثر واقع شوند، اگر بخواهیم برای نجات ملل مسلمان کاری کنیم و سهمی داشته باشیم باید جوانان را با محوریت و فرهنگ مسجد تربیت کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در پایان ابراز داشت: زحمات مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد قم در برگزاری این دوره در این سطح و کیفیت  قابل تقدیر است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۳
دفاتر نمایندگی مساجد مناطق ویِِژه مرکزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی